לראשונה בעולם: חולה בהדסה קיבל מנת חיסון פסיבי

בנצי לייזרוביץ No Comments on לראשונה בעולם: חולה בהדסה קיבל מנת חיסון פסיבי

לאחר שהשלימה לקיחת מאות מנות של פלזמות בירושלים, בפעילות משותפת עם העדה החרדית, חברת קמהדע הראשונה בעולם שהשלימה ייצור מנת IgG ל- COVID 19, צעד שמעורר עניין בינלאומי נרחב

בדיקות קורונה. אילוסטרציה צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כזכור התחיל המרכז הרפואי הדסה כבר לפני חודשיים לאסוף פלזמות עשירות בנוגדנים מחולי קורונה שהחלימו, במטרה לייצר מהן טיפול עבור חולים קשים.

הפלזמות נאספו בהדסה בעיקר בשיתוף פעולה עם בית דין צדק והעדה החרדית בירושלים, כאשר הציבור החרדי הגיע בהמוניו כדי לתרום פלזמה.

הפלזמות שנאספו מן המחלימים עובדו על ידי חברת קמהדע בקיבוץ בית קמה בנגב לנסיוב המבוסס על נוגדני igg לשם טיפול בחולי קורונה קשים.

יצויין כי המיזם היום פועל באישור משרד הבריאות ובשיתוף עם מגן דוד אדום, זאת לאחר שבמשך תקופה ארוכה מאוד המתינו בהדסה לאישור פעולה ממנכ"ל משרד הבריאות העוזב, אבל המשיכו באיסוף הדגימות עד להכנת הנסיוב, מתוך אמונה בצדקת הדרך והתוצאה של הצלת חיי אדם.

חברת קמהדע הינה הראשונה בעולם שהשלימה ייצור מנת IgG ל- COVID 19, צעד שמעורר עניין בינלאומי נרחב.

היום בשעות הערב ניתנה בהדסה מנת החיסון הפסיבי הראשונה בעולם לחולה במצב קשה מאוד – צעירה עם מחלת רקע אשר תוצאות בדיקות הסי טי שלה מדגימות ריאות לבנות לגמרי, וכל דרכי הטיפול המקובלות – לרבות אקמו, לא השפיעו על מצבה.

מספר שעות לאחר קבלת הנסיוב- נראה כי מצבה של החולה, המטופלת ביחידה לטיפול נמרץ לחולי קורונה מתייצב ומעורר אופטימיות זהירה.

מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין אמר: "אנו מחזיקים אצבעות להצלחת הטיפול בחולה הקשה, אשר באופן מאוד לא מפתיע מגיע מבית החולים הדסה, הממשיך לפעול כחלוץ לפני המחנה. צוותי בית החולים, לרבות אנשי בנק הדם ומערך דוגמי הפלזמה ואנשי המעבדות, פעלו רבות לשם הצלחת המיזם, והחיסון שניתן היום רק מחזק את אותה נחישות בה כולם פועלים בהדסה. אני מבקש להודות לכל מי שלקח חלק במבצע המורכב הזה בהדסה ומחוץ לה".



0 תגובות